söndag 7 september 2008

Åter i byn

Anders visar alla små trix han kan utföra med
sin filmkamera som han köpte på marknaden
här i Peking under vårens studieresa.
Lotta imponeras av Anders färdigheter!

Viktoria tränade på bra idag och sköt ännu ett
gäng tior, hennes tävlingsstart är på tisdag.

Inga sura miner här, Lotta äter och skrattar gott.
Hon blev sexa på damerns luft idag, det är bra!
De två förargliga åttorna är nu glämda och Lotta
laddar in för att klara tisdagens halvmatch.

Bitten har bara stoppat in en nia i Vickis bössa
ännu och vi hoppas det var den sista.
Bitten tjänstgör som laddare till Vicki ett tufft
men nödvändigt jobba ifall det skall bli medaljer.

Vi är nu alla återsamlade i byn och rapporterna haglar
från alla våra idrottsledare och aktiva.
Goalbollherrarna vann sin första match medan damerna
spelade ovgjort, tjejerna kommer igen jag lovar.
Simmarna har fixat till tre finalplatser ikväll
Hur det gått i finalerna vet jag tyvärr inte ännu.
Simmarna är nattugglor så jag springer väl på
någon snart då klockan nu visar 22.40.
Hoppsan, jag skulle krypa till sängs tidigt idag!
Det får bli imorgon istället, go´natt!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min lilla kinespojke!

Inte kul att läsa på den andra bloggen att du inte mår bra.Hoppas du mår bättre i morgon.Jag tror att du får huvudvärk av att stava så illa darling.Hihihi ! Inte likt dig.
Ha en bra dag !
Kram från oss hemma!

Anonym sa...

Heja Svergie friskt humör det är det som susen gör,bra jobbat.Krya på dej pappa/kram dottern